Dansk Skak Union's hjemmeside Dansk Skak Forum's startside

Skak og doping!
Gå til side Forrige  1, 2, 3

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dansk Skak Forum Forum Indeks -> Organisatorisk
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Flemming Dickow

Indmeldt: 13. jun 2009

IndlægSkrevet: Søn. 21.jun. 2009, 15:44    Emne: Besvar, med citat

Lau Bjerno skrev:
Dem med højere rating spiller mest søndag fra kl. 12, så det er vel ikke så mystisk at de har længere betænkningstid.
I 6.hk har der vist ikke været forskel på betænkningstiden i de forskellige hverdagsrækker. Har der det i din hovedkreds?

Ja, vores C-række har kørt med 1½ time til hele partiet.
Måske er der ændriger på vej her, da det hele vist bikses sammen til en fælles række fremover.

Hvorvidt rækkernes betænkningstid skal ændres den ene eller anden vej, må vi lade hovedkredsen finde ud af. Personligt kan jeg godt lide kortere partier, men de kan jo ikke rates.

Muligvis er der idag 2 timers partier uden ekstra tid, for at holde denne ratingmulighed. Det kan man sikkert se et sted på hovedkredssiden.

EDIT: For nu at komme tilbage til det med betænkningstiden og doping, så kan 6 timer, for nogle, måske virke som lang spilletid, der lokker til doping.

Men det betyder måske blot at de bliver i stand til at holde sig vågne i en tabt stilling, i stedet for at sove resten af partiet. Michael Adams tog en lur engang under et parti, og Capablanca har også gjort det. Smile
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Henrik Mortensen

Indmeldt: 01. dec 2004
Geografisk sted: Frederiksberg

IndlægSkrevet: Søn. 21.jun. 2009, 18:56    Emne: Besvar, med citat

@ Dickow

Lau Bjerno kan vel sagtens have haft 1850, FØR 1995... Længere tilbage går DSU´s tabeller jo ikke. Af samme grund har de fleste (desværre) også glemt, at jeg to gange sneg mig over 2100...
Tilbage til toppen
Flemming Dickow

Indmeldt: 13. jun 2009

IndlægSkrevet: Søn. 21.jun. 2009, 19:17    Emne: Besvar, med citat

Henrik Mortensen skrev:
@ Dickow

Lau Bjerno kan vel sagtens have haft 1850, FØR 1995... Længere tilbage går DSU´s tabeller jo ikke. Af samme grund har de fleste (desværre) også glemt, at jeg to gange sneg mig over 2100...

Det med ratingtal er noget underligt noget.

For hvad når den variant, du har scoret rating i spandevis på, pludselig bliver gendrevet af Shirov, i én eller anden meget kendt turnering?
Er du så stadig lige så stærk? Wink
Tilbage til toppen
Lau Bjerno

IndlægSkrevet: Søn. 21.jun. 2009, 19:45    Emne: Besvar, med citat

Henrik Mortensen skrev:
Lau Bjerno kan vel sagtens have haft 1850, FØR 1995...

MmmmnnnNN,,,,, Det kunne han vel godt, rent teoretisk.... Rolling Eyes
Men det havde Very Happy han altså ikke!

1803 er ganske rigtigt mit højeste DSU-tal.
Og jeg husker tydeligt at jeg tænkte, at nu havde jeg endelig et tal der svarede nogenlunde til min styrke. Cool

Men som jeg plejer at sige: Mine modstandere viste sig at være uenige:
Det tog forbavsende få turneringer at nå ned på ... jeg tror det var 1520! Shocked Smile

De attenhundrede-mange i Viby nåede jeg i 2004-5 stykker kort før jeg fik fast aftenvagt ved Sporvejene og stort set måtte lægge skakhandskerne på hylden. Jeg spillede siden et par holdkampe som reserve, hvor det ikke gik så godt. Så min klubrating og min dsu-rating endte et stykke fra hinanden. Jeg tror jeg har 1675 i DSU, og der bliver den nok foreløbig.

Men jeg fortsætter med at have elevatorrating på eskak!

Det vil sige, lige nu er eskak.dk nede, og det forlyder fra Brian Lundgaard, at den ikke kommer op igen før mandag morgen, for "Desværre dækker min serviceaftale ikke weekender", siger han.
Lau Bjerno

IndlægSkrevet: Søn. 21.jun. 2009, 20:14    Emne: Besvar, med citat

Flemming Dickow skrev:
Michael Adams tog en lur engang under et parti, og Capablanca har også gjort det. Smile

Tjah, jeg mener, at Geurt Gijssen en gang nævnte, at hvis han kom ud for en spiller der sad og sov ved brættet, ville han omgående dømme ham til tab. Om han også ville gøre det, hvis spilleren lagde sig hen på en nærliggende briks eller lignende, skrev han vist ikke noget om, men mon dog han ville se med mildere øjne på det?
Jeg ved nu ikke, om jeg ville dømme så hårdt. Jeg kan da godt se argumenterne, men jeg er nok lidt mere blødsøden hvad det angår.
Kent Knudsen
Administrator

Indmeldt: 29. jan 2005
Geografisk sted: Thy Skakklub

IndlægSkrevet: Søn. 21.jun. 2009, 21:34    Emne: Besvar, med citat

Dette emne er blevet meget offtopic..
jeg må bede om at man bruger de relevante tråde eller opretter nye tråde til behandling af de emner der ikke har med det oprindelige emne at gøre
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dansk Skak Forum Forum Indeks -> Organisatorisk Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3
Side 3 af 3

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum